Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!

ΜΑΡΤΙΟΣ


Mάρτς στα Ποντιακά (μην ξεχνιόμαστε, κρατάμε και από Μικρά Ασία)
March στα Αγγλικά
                   Marzo στα Ιταλικά
                                 Mars στα Γαλλικά
März στα Γερμανικά
                    Mart στα Τούρκικα
                                                                                                       και Mach στα Σουαχίλι!!!!

 
Ο Μάρτιος είναι ο τρίτος Μήνας του χρόνου,
κατά το Γρηγοριανό Ημερολόγιο και έχει 31 ημέρες.

 
Η Ελληνική λαογραφία,
έχει βγάλει πολλές παροιμίες για τον Μάρτη:

 Άλλες αφορούν τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη διάρκειά του:

"Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης".
«Ο Μάρτης ο Πεντάγνωμος, πέντε φορές εχιόνισε και πάλι το μετάνιωσε πως δεν εξαναχιόνισε».

Άλλες μας λένε πως ο Μάρτιος είναι καλή εποχή για να φυτεύσεις:
«Αν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά, κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο τον ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα».
«Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει».
«Μάρτης έβρεχε κι ο θεριστής χαιρόταν».

Και τέλος, έπειδή τον Μάρτη έχουμε την εαρινή ισημερία και ο ήλιος πλησιάζει την γη και καίει περισσότερο:
«Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε του Μάη το μεσημέρι».
«Τον Μάρτη στον ήλιο μην κοιμηθείς».
«Όποιος έχει κόρη ακριβή, τον Μάρτη ήλιος μην την δει»
--------------------------------------------------------
 
Ακόμα και σήμερα, την πρώτη Μάρτη
φοράμε ένα βραχιόλι πλεγμένο
με άσπρη και κόκκινη κλωστή,
για να μην μας κάψει ο ήλιος.
To βραχιόλι αυτό, το κρεμάμε στην σούβλα
που σουβλίζουμε το άρνι το Πάσχα,
ή το κρεμάμε την Πρωτομαγιά
σε ένα δέντρο για να το πάρουν τα πουλάκια
και να φτιάξουν την φωλιά τους!
 
Να και τα δικά μας!


Χρειαστήκαμε ένα χοντρό βελονάκι
κόκκινη και άσπρη κλωστή.
Και πλέξαμε μια απλή αλυσίδα
πιάνοντας και τις δύο κλωστές μαζί.
 
Και του χρόνου!
Ναι, η μικρή μου ζήτησε δυο, έναν για κάθε χέρι!
Παρακαλώ αφήστε ασχολίαστα τα "καθαρά" χεράκια!
Ζωγράφιζε την ώρα που τους φόρεσε!
 Το ξέρατε ότι:

Ο Μάρτιος έχει πάρει το όνομά του από τον θεό Άρη (Mars), γιου της θεάς Ήρας.

Σύμφωνα με το αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο, ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος μήνας του έτους.

Την πρώτη Μάρτη (Πρωτοχρονιά τότε) γιορτάζονταν τα Ματρωνάλια, προς τιμήν της θεάς Ήρας και τα γενέθλια του θεού Άρη.  

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !!!

Κι αν κάνει ακόμα λίγο κρύο, ή αν βρέξει, μην στεναχωριέστε!


«Από Μάρτη καλοκαίρι κι από Αύγουστο χειμώνας».

31 σχόλια:

  1. ααα, ευτυχως που μας τα εδειξες και τα θυμηθηκα!παω να φτιαξω κι εγω ενα για τον χαρουλη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και του χρόνου !!! πολύ όμορφος ο Μάρτης σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Ελπίδα! Άντε βάλτε κι εσείς τον Μάρτη σας, να μην σας κάψει ο ήλιος!

      Διαγραφή
  3. Καλόοοοο μήνα !!!
    Ευχές να φέρει χαρές και γέλια
    αααα και καθόλου κρύο !!!
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Σόφη! Καλό μήνα. Ευχαριστούμε για τις ευχές και ανταποδίδουμε! Κι εγώ θέλω να φύγει το κρύο!!!

      Διαγραφή
  4. Καλό μήνα Μαρία μου!! Μόνο χαμόγελα και υγεία!! Και όλα θα τα παλέψουμε! Πολύ μου άρεσαν τα "καθαρά" χεράκια!! ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κατερινάκι και καλό μήνα! Χαμόγελα και υγεία για όλους μας! Να σου πω στην αρχή σκέφτηκα να της "καθαρίσω" τα χέρια με λίγο Photoshop(!!!!), αλλά μετά το μετάνιωσα!

      Διαγραφή
  5. Kαλό μήνα, πολύ όμορφα τα βραχιολάκια σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Τζίνα, καλό μήνα. Στα "Μαρτάκια" μας ήθελα να κάνω μια πιο ωραία πλέξη, αλλά το κοντέρ του χρόνου χθες μηδένισε, και δεν προλάβαινα να φτιάξω κάτι άλλο!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Καλό μήνα Μαρία μου! Αλήθεια, τι ενδιαφέροντα πράγματα μας λες.. μου άρεσε η προσέγγιση σου και πόσο πολύ,μου άρεσε το Μαρτιάτικό βραχιολάκι επί 3. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και καλό μήνα κοριτσάκι μου! Και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τους "Μάρτηδες"!

      Διαγραφή
  7. Καλό μήνα!!!!! Μάθαμε και πώς λέγεται ο Μάρτης στα Σουαχίλι! Εντυπωσιακό το πόσο μοιάζει η λέξη σε όλες τις γλώσσες που έγραψες!
    Πολλά φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες βρε; Ποιος άλλος θα σου έλεγε πως είναι ο Μάρτιος στα Σουαχίλι;;;;;
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα και καλό μήνα! Πόντια είσαι παιδάκι μου; Τεμέτερον δηλαδή, τώρα σε πάω πιο πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου καλημέρα και καλό μήνα. Ναι, η καταγωγή μου και από τους δυο γονείς μου είναι Μικρασιατική. Όχι ακριβώς από Πόντο, λίιιιγο πιο κάτω, από Σμύρνη (περίπου 500 χλμ, σαν Αθήνα - Θεσσαλονίκη ένα πράγμα ;;;). Η μάνα μου από τα σημερινά Urla (Βουρλά), ο πατέρας μου από το Seferihisar (Σιβρισάρι). Είναι ένα ταξίδι που θέλω πολύ να κάνω κάποια στιγμή.

      Διαγραφή
  9. Καλο μήνα, καλό μήνααααααα!!!! Τι τέλεια που μας έδειξες και τα μαρτάκια!!! Το ειχα στο μυαλό μου και εγώ!! Μια χαρά τα βλέπω τα χρωματιστά χεράκια:)
    Λαμπερή μέρα όλη μέραααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Δημητρούλα, καλό μήνα! Εγώ κάθε χρόνο τον ξέχναγα τον Μάρτη, αλλά τους έφτιαχναν οι δασκάλες στα σχολεία τους και τους έδιναν. Φέτος το θυμήθηκα και τους είχα έτοιμους 3 μέρες πριν τους φορέσουν!

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα! Ωραίος τρόπος για τα βραχιολάκια αυτός με το βελονάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό μήνα Μαρία!

    Σχετικά με τα γενέθλιά μου (βλ. προηγούμενη ανάρτηση)...σιγά το δύσκολο quiz ρε κορίτσια! Αφού και σκονάκι μπορείτε να βγάλετε άνετα και να μην σας δω (σκονάκι = www.eortologio.gr).
    Πότε έχω γενέθλια;
    Όταν γιορτάζει η Βέρα!
    Πότε γιορτάζει η Βέρα;
    Της Αγ. Βαρβάρας, I guess (ε Βέρα;)
    Πότε είναι της Αγίας Βαρβάρας;
    Στις 4 Δεκεμβρίου!

    So simple!
    Και μην πείτε τώρα ότι και αυτός είναι γρίφος του Αινστάιν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω φίλη μου μαζί σου! Αυτή τη φορά ο γρίφος σου ήταν πανεύκολος, απλά οι κοπελίτσες έχουν γεράσει και έχουν κάψει πολλά εγκεφαλικά κύτταρα:)
      (εκτός και αν το Βέρα δεν βγαίνει από το Βαρβάρα αλλά από κανά Βερόνικα/Βερονίκη...την πατήσαμε και θα φάμε ξύλο παρέα!)

      Διαγραφή
  12. Καλό μήνα να έχουμε! Με έκανες να θελω να φορέσω βραχιολάκι, κάτι που έχω ξεχάσει για χρόνια!

    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα, καλώς σε βρήκα και καλό μήνα να έχουμε! Πολύ όμορφο το μπλογκάκι σου και πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για το Μάρτη... Και τα δικά μου τα παιδάκια μου ζήτησαν βραχιολάκι, αλλά η ανεπρόκοπη δεν τους έφτιαξα ακόμα. Πειράζει να τους το φτιάξω μεσ' στο Σαββατοκύριακο;

    Καλή συνέχεια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Ίρμα, καλωσόρισες. Είχα μια συμμαθήτρια στο δημοτικό που την έλεγαν Ίρμα!!! Καθόλου δεν πειράζει, μια χαρά είναι! Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα, με υγεία και με 10 βαθμούς θερμοκρασία παραπάνω... γίνεται;;;; Δεν αντέχω άλλο κρυόοοοο!

      Διαγραφή
  15. Kαλό μήνα, κοριτσάκι.
    Θέλω να σου ζητήσω συγγνώμη, γιατί έκανα ανάρτηση και ξέχασα να αναφέρω το βραβείο που μου έδωσες.
    Την επόμενη φορά, εντάξει?
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σοφάκι! Τι συγνώμη καλέ; Το βραβείο στο έδωσα για να σε μάθουν κι άλλοι, γιατί εμένα μου αρέσεις πολύ! Δεν είναι όσκαρ για να κάνουμε τελετή απονομής!
      Φιλιά

      Διαγραφή

έλαααα, γράψε κάτιιιιιι κλικ κλικ κλικ κλικ ........