Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΠΩΣ ΝΙΚΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ !

Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που καλείται να μάθει ένα παιδάκι του Δημοτικού, ασφαλώς είναι η προπαίδεια. Ξαφνικά βλέπει μπροστά του έναν πίνακα με 100 πολλαπλασιασμούς, που πρέπει να τους αποστηθίσει, να τους λέει απ’ έξω «νεράκι» και να τους χρησιμοποιεί σε πράξεις. Ένα βουνό ολόκληρο, που για να το … κατακτήσει χάνει πολλές ώρες παιχνίδι, κουράζεται, μπερδεύεται, γκρινιάζει και πιστεύει πως «δεν θα μάθει ποτέ την σκατο-προπαίδεια»!
Να όμως που υπάρχει τρόπος να του δείξετε πως τα πράγματα δεν είναι τόσα πολλά, ούτε τόσο δύσκολα όσο νομίζει!
Ένα απόγευμα λοιπόν που γιος και μαμά βασανιζόμασταν με την προπαίδεια του 7 και προσπαθούσα να του εξηγήσω πως το 7 Χ 5 κάνει όσο και 5 Χ 7 που το έχει μάθει, πήρα μολύβι και χαρτί, έγραψα όλη την προπαίδεια και μετά του ζήτησα να μου σβήσει όλες τις διπλές πράξεις που έβλεπε. Του ζήτησα επίσης να σβήσει και όλες τις πρώτες σειρές που είναι ο πολλαπλασιασμός με το 1, δηλαδή το 1 Χ 2, 1Χ 3 1Χ 4 κλπ. αφού αυτό το ξέρει ήδη.
Έτσι, οι 100 πράξεις που έχει το σύνολο της προπαίδειας, μειώνονται αυτόματα σε μόλις 44, λιγότερες και από τις μισές ! Ρίξτε μια ματιά στην κολώνα του 9! Έχει να μάθει μόνο το 9 Χ 9 = 81 και το 9 Χ 10 = 90, τα υπόλοιπα τα έχει ήδη μάθει! Εντυπωσιακό κι ελπιδοφόρο ε;
Ελπίζω ο τρόπος αυτός να μειώσει την γκρίνια και την απογοήτευση των μικρών σας μαθητών και τον δικό σας πονοκέφαλο!




53 σχόλια:

  1. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι! Όντως 44 αντί για 100 πράξεις είναι μεγάλη διαφορά!!! Ξεφτέρι μου εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ έξυπνο και σίγουρα ανακουφίζει τα μικρά παιδάκια που ξαφνικά καλούνται να μάθουν όλους αυτούς τους πολ/σμούς! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι, για εμάς είναι εύκολο να το σκεφτούμε, αρκεί να το παρουσιάσουμε και στα παιδιά!

      Διαγραφή
  3. αααααα!! Καταπληκτικό κι έτσι τα πιτσιρίκια δεν θα τρομάζουν πια!!! Κι εγώ τρόμαζα!!!!
    Καλημέρα και μπράβο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η πλάκα είναι, πως ενώ είναι αυτονόητο, κανένας δάσκαλος δεν μας το έδειξε έτσι όταν ήμουν εγώ παιδί.

      Διαγραφή
  4. Πανέξυπνο. Και μην ξεχασεις το παιχνίδι που σου είπα. Είναι πολυ διασκεδαστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι! Το παιχνίδι πολύ φοβάμαι πως θα πρέπει να μου το θυμίσεις Μαράκι, γιατί ένα μυαλό Χειμώνα - Καλοκαίρι, κάτι έχασα......

      Διαγραφή
  5. πολύ ωραία ιδέα!!!
    την αρχειοθετώ για όταν θα έρθει η στιγμή! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι, θα λέμε όλοι ιδέες, και θα βοηθάμε ο ένας τον άλλον!

      Διαγραφή
  6. Μια χαρά σας βρίσκω,,,Και τους φεύγει το άγχος στο λεπτό
    Εμείς τους μαθαίνουμε και με τραγουδάκια
    Δε ξέρω αν εχεις υπόψη σου τα Λάχανα και Χαχανα

    http://www.youtube.com/watch?v=at_Cny-3xak&list=PLF8C8E0DA0DDD5C08&index=1 Σου έβαλα το 7 εδώ

    Για την προπαίδεια του 9 δες και αυτό
    http://www.youtube.com/watch?v=hthqaTsEbnw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, η δική σου γνώμη μετράει πάρα πολύ για εμένα! Τα Λάχανα και Χάχανα μας αρέσουν πολύ. Τι έξυπνο το κολπάκι με τα δάχτυλα για το 9, δεν το ήξερα. Για το 9 μόνο είχαμε προσέξει, πως σε κάθε επόμενο πολλαπλασιασμό, ανεβαίνει μια δεκάδα και κατεβαίνει μια μονάδα, οπότε είναι εύκολο να την γράψεις απ' έξω! Ολο κόλπα ψάχνουμε!

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει και άλλο κόλπο

      Γράφεις τους αριθμούς κάθετα απο το 1 έως το 9
      Δίπλα ακριβως στους αριθμους αρχίζεις και γράφεις πάλι κάθετα τους αριθμους απο το 8 έως το 0. Δίπλα στο 1 το 8 απο κάτω δίπλα στο δύο το 7

      Αρα 18 27 κτλ κτλ Δε ξέρω άμα το κατάλαβες , μου είναι δύσκολο εδώ να γράψω στήλες. Βεβαια το ζητούμενο είναι να τη ξέρεις μπερδεμένα αλλά ε για αρχή κάτι είναι και αυτό
      Το βλέπουν σαν παιχνίδι και το μαθαίνουν πάλι χωρίς να το καταλάβουν
      Το θέμα είναι να κατανοήσουν το μηχανισμό. Μετά αν ξέρουν πχ 6 φορές το 6 = 36 μπορούν και ας μη το θυμούνται να βρούμε το επόμενο ή το προηγούμενο
      Παντως την προπαίδεια την κάνουν ξανά και ξανά ακόμα και στην τετάρτη...

      Διαγραφή
  7. Τι είπες τώρα Μαράκι!!! Πότε ξεκινάνε προπαίδεια για να ξέρω να προετοιμαστώ???
    Πολύ έξυπνη η ιδέα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα, cool! Στην Δευτέρα ξεκινάνε την προπαίδεια. Κράτα σημειώσεις εσύ και ότι μαθαίνουμε εμείς που είμαστε πιο μεγάλοι, θα σας τα σφυράμε!

      Διαγραφή
  8. Τι σας περιμένει, δεν λέγεται....
    ΄Ομορφο το blog σου, ήρθα να γίνω μέλος και είμαι ήδη, καλή συνέχεια σε όλα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία μου καλωσόρισες..... ξανά! Εάν είμαστε εμείς οι γονείς πιο χαλαροί, είναι και τα παιδιά λιγότερο αγχωμένα. Αν τρελαθούμε από την Τρίτη Δημοτικού, καήκαμε....

      Διαγραφή
  9. κορίτσι ...κρατάω σημειώσεις για ...αργότερα!!! είμαστε ακόμα προνήπιο, αλλά οσονούπω...!!! Σ'ευχαριστώ για το σχόλιο!!! και καλώς σε βρίσκω!!! σίγουρα θα περνάω συχνά!!!(μόλις διάβασα το "για γέλια" κι έχω πάθει πλάκα!! Γελάω μόνη μου βρε τι μου κανες!!!Καλο βράδυ Μαράκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε καλώς την Κατερίνα! Προνήπιο ε; Οταν τελείωσε και η μικρή μας το προνήπιο, είπα στον άντρα μου: Δηλαδή εμείς τώρα δεν θα έχουμε παιδάκι στον παιδικό σταθμό; Μήπως να κάναμε άλλο ένα; Δεν ξέρω γιατί έψαξε να βρει το θερμόμετρο να δει εάν έχω πυρετό.....

      Διαγραφή
  10. Τι καλή ιδέα! Αχ πρέπει να το θυμηθώ όταν έρθει η ώρα! Μπράβο Μαράκι ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφάκι (και) γι' αυτό είναι τα blogs! Για να ..... μεταλαμπαδεύουμε ιδέες!

      Διαγραφή
  11. Τέλεια!!! Θα το δώσω στα δικά μου σίγουρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Ειρήνη! Να το δώσεις, να το δώσεις! Λιγότερη γκρίνια, περισσότερο παιχνίδι!

      Διαγραφή
  12. ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ Η ΑΜΕΡΙΚΗ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ!!!!
    ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΕΤΣΙ ΜΑΘΑΜΕ ΤΟ.........1975!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Νίκο, δεν είπα ότι ανακάλυψα την Αμερική! (Ευτυχώς δεν ευθύνομαι εγώ για όλα τα δεινά της ανθρωπότητας!). Απλά, θέλησα να μοιραστώ το πως έδειξα στον γιο μας, να δει την προπαίδεια .... με άλλο μάτι !!! Άσε που όταν εγώ πήγαινα δημοτικό (το 1975 ήμουν μόλις 2 ετών, είμαι μικρότερη χεχεεχε), κανείς δεν μου το είχε πει αυτό. Ολο κατεβατά με έβαζαν να λέω απ' έξω ....

      Διαγραφή
  13. Απαντήσεις
    1. Κάποια πράγματα που για εμάς τους μεγάλους είναι αυτονόητα, πρέπει να τα κάνουμε απλά και προσιτά και για τα παιδιά. Εμείς πρέπει να δείχνουμε τον δρόμο.

      Διαγραφή
  14. εγώ έτσι είχα μάθει την προπαίδεια μας το είχε πει η δασκάλα μας....
    τότε που οι δάσκαλοι είχαν όρεξη να ασχοληθούν...... επίσης η προπαίδεια του εννία έχει και το άλλο μαγικό!!!! με τί πολλαπλασιάζεις το 9? πχ με το 5. αν βγάλεις 1 από το 5 μένουν . πόσα θες για να γίνουν 9? 5. βαλτα μαζί: 45!!!!!!!!!!
    και το άλλο μαγικό ότι αν την γράψεις από την αρχή στο χαρτί:
    1*9
    2*9....
    και ξεκινήσεις να βάζεις τα αποτελέσματα από το 0:
    1*9=0
    2*9=1
    3*9=2...
    10*9=9
    και μετά το κάνεις ανάποδα, ξεκινάς πάλι από το 0:
    10*9=9 0
    9*9= 8 1
    8*9 =7 2....
    2*9=1 8
    1*9=0 9
    το 9 είναι το πιο μαγικό νούμερο!!! κάτι μας έλεγε και για το 7 αλλά μόνο του 9, θυμάμαι.....
    είναι και ο πολυχρόνης.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΗΝ ΜΑΘΕΤΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ! Μιλάω πολύ σοβαρά. Έτσι έμαθα εγώ την προπαίδεια του 9, πήγα στο γυμνάσιο, μετά στο λύκειο, μετά στο φυσικό Αθηνών, έμαθα μιγαδικούς, αόριστο ολοκλήρωμα, διαφορικές εξισώσεις και πολλά άλλα και ακόμα σκέφτομαι για 10 δευτερόλεπτα αν με ρωτήσεις πόσο κάνει πχ 7x9! Είμαι εκπαιδευτικός και σας λέω φιλικά: Μην μαθαίνετε στα παιδιά την προπαίδεια "νεράκι" με τέτοιους τρόπους, όχι μόνο δεν ωφελεί αλλά τα δυσκολεύει κιόλας.

      Διαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σήμερα διάβασα μια ακόμα ωραία αναρτηση σχετικά με την προπαίδεια που θα σας δώσει κι άλλες ιδέες...

    http://littletreasureshandmade.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. παντοσ 9*3 δεν κανει 29 που , στον πινακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημέρα σας. Έχω φτιάξει μια απλή και δωρεάν εφαρμογή για Android που βοηθά τα παιδιά να εξασκούνται. Μπορείτε να την κατεβάσετε απο το https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.ionionapps.multiplication

    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον! Ευχαριστούμε πολύ, πάω να το δω (άτιμη προπαίδεια.....).

      Διαγραφή
  19. καλημερα ειδα το μπλοκς σας και εντυπωσιαστηκα δεν ξερω πως μπορω να γινω μελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. μαλον τα καταφερα απ οτι βλεπω εδω ειμαι 53 χρονων εχω τρια παιδια και δυο υπεροχα εγγονακια ην καταληξη της ολης κουβεντας μου ειναι οτι αρχισα ξανα το σχολειο δηλ γυμνασιο οποτε η πληροφοριες για την προπεδια ηταν σημαντικες για μενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. μαλον τα καταφερα απ οτι βλεπω εδω ειμαι 53 χρονων εχω τρια παιδια και δυο υπεροχα εγγονακια ην καταληξη της ολης κουβεντας μου ειναι οτι αρχισα ξανα το σχολειο δηλ γυμνασιο οποτε η πληροφοριες για την προπεδια ηταν σημαντικες για μενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. καλημερα ειδα το μπλοκς σας και εντυπωσιαστηκα δεν ξερω πως μπορω να γινω μελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

έλαααα, γράψε κάτιιιιιι κλικ κλικ κλικ κλικ ........