Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

Βελονάκι μέρος Α'

Πριν από καιρό, σας μίλησα  για τη νέα μεγάλη μου αγάπη, το πλέξιμο με το βελονάκι. Εντάξει, το ξέρω πως άλλες σούπερ πλέκτριες εδώ μέσα έμαθαν να πλέκουν περίπου στην ίδια ηλικία που έμαθαν και ανάγνωση, εκεί γύρω στα 6 τους χρόνια και τώρα φτιάχνουν τα πάντα, αλλά εμένα τώρα μου ήρθε η έμπνευση, τι να κάνω;;;; Ή μάλλον, για να λέω την αλήθεια, πάντα θαύμαζα τα πλεκτά που έβλεπα και αγόραζα περιοδικά με σχέδια για κέντημα και πλέξιμο, αλλά δεν πίστευα πως μπορώ κι εγώ να μάθω! Στεναχωριόμουν μάλιστα που η λατρεμένη μου γιαγιά Στάσα δεν πρόλαβε να μου δείξει κι εμένα πώς να μεταμορφώνω το νήμα σε ότι βάλει ο νους.

Εκείνη την θυμάμαι πάντα με ένα βελονάκι στο χέρι, να πλέκει για εμένα και τα αδέρφια μου τις νυφικές μας κουβέρτες και σεντόνια, κουρτινάκια για την κουζίνα με λουλούδια και πουλάκια, δαντέλες για τραπεζομάντιλα και μαξιλαροθήκες, τερλίκια για να μας ζεσταίνουν τα πόδια μας τον χειμώνα, ζακέτες και ένα σωρό άλλα. Και όχι μόνο η γιαγιά μου. Πολλές γυναίκες τότε έπλεκαν και όταν συναντιόνταν τα απογεύματα στις αυλές ή τα σπίτια τους, έπιναν καφεδάκι, έτρωγαν γλυκό βύσσινο ή κυδώνι και αντάλλαζαν μοτίβα ή έδειχναν η μια στην άλλη πλέξεις και σχέδια.

Για κάποια χρόνια, όλα αυτά είχαν ξεχαστεί. Λίγο που στο πίσω μέρος του μυαλού σκεπτόμουν πως μόνο οι ….. γιαγιάδες πλέκουν, λίγο που δεν ήξερα τίποτα πέραν της απλής αλυσίδας (ή γαϊτανάκι), πίστευα πως θα …. έμενα με τον καημό !!!!

Λένε όμως, πως όταν θέλεις κάτι πολύ το σύμπαν συνωμοτεί για να το καταφέρεις έτσι δεν είναι; Κάποια στιγμή λοιπόν που έψαχνα στο διαδίκτυο να βρω ένα σχέδιο για σταυροβελονιά (ναι, αυτή την ξέρω χαχαχχχ), δεν ξέρω πως, ξεπετάχτηκε μπροστά μου ένα βιντεάκι που έδειχνε πώς να πλέξεις με βελονάκι ένα λουλούδι !!!!! Μαγεύτηκα! Πρέπει να το είδα γύρω στις 30 φορές εκείνο το video ! Το ίδιο βράδυ, έψαξα και βρήκα ένα βελονάκι και ένα κουβάρι σομόν νήμα που είχα αγοράσει όταν ήμουν έγκυος στην κόρη μου με την προσδοκία να της πλέξω ένα ζευγάρι παπουτσάκια, κάτι που δεν κατάφερα τότε, γιατί μπορεί να είχα πολλά σχέδια που να έδειχναν τι πλέξεις χρειάζονται, αλλά τα σχέδια τότε για εμένα ισοδυναμούσαν με .... κινέζικα !

Με το βελονάκι στο ένα χέρι λοιπόν και το νήμα στο άλλο, και κάνοντας τις ίδιες κινήσεις που έκανε και η πλέκτρια στο βίντεο, κατάφερα και έκανα το πρώτο μου λουλούδι! 




Και αμέσως μετά αυτό:

Το διαδίκτυο κάθε βράδυ έπαιρνε φωτιά από το ψάξιμο για ότι είχε σχέση με «crochet». Στην αρχή έβρισκα μόνο videos στο you tube, τα περισσότερα ξένα, αλλά βλέποντας τις κινήσεις, καταλάβαινα τι έπρεπε να κάνω. Μετά βρήκα τα blogs που οι πλέκτριες βάζουν τα εργόχειρά τους και αρκετές δίνουν και τα σχέδια που ακολούθησαν. Κάποιες όμως θέλουν να μοιραστούν και άλλα πράγματα και βοηθούν πάρα πολύ, δίνοντας και οδηγίες για τους πιο αρχάριους (ή εντελώς άσχετους όπως εγώ). Ειδικά η Έλενα από τις «Κερασόπιτες» δείχνει τόσο αναλυτικά το πώς να κρατήσεις το βελονάκι και τι κινήσεις να κάνεις για να πετύχεις την κάθε πλέξη, που δεν υπάρχει περίπτωση να μην το καταλάβεις !!!! Καλά, το τι φτιάχνει αυτή η κοπέλα είναι απίστευτο ! Οφείλω να ομολογήσω πως αν δεν είχα βρει το blog της θα είχα δυσκολευτεί πάρα πολύ!

Ευχαριστώ πολύ και την Niatta από το e-crochet (άλλη χρυσοχέρα, θα πάθετε πλάκα με αυτά που φτιάχνει) που μου έστειλε το pattern για ένα πόντσο που θα είναι και το επόμενο εγχείρημά μου!

Την ίδια εποχή, άρχισε να κυκλοφορεί Κυριακάτικη εφημερίδα, με ένθετα βιβλία με οδηγίες για πλέξιμο με βελόνες και βελονάκι. Και αυτά πολύ αναλυτικά, με οδηγίες και σχέδια, που σίγουρα όποιος τα ακολουθήσει, θα τα καταφέρει!

Και τέλος για να μην μου μείνει πια καμία δικαιολογία του τύπου «που να τρέχω στο Παγκράτι να πάρω νήματα, δεν προλαβαίνω…», άνοιξε δίπλα ακριβώς στο γραφείο καινούργιο μαγαζί με είδη για πλέξιμο! Γέμισε την βιτρίνα με νήματα και έτοιμα πλεγμένα υπέροχα πραγματάκια, πολύ χρωματιστά, χαρούμενα και μοντέρνα. Από μπλουζάκια και κασκόλ, μέχρι κούκλες πλεκτές, αρκουδάκια, κουδουνίστρες, τσάντες, πορτοφολάκια, και ότι άλλο σκεφτείς! Αδύνατο να σταθείς μπροστά στη βιτρίνα και να μην μπεις μέσα! 

Ήταν απίστευτο, από εκεί που δεν υπήρχε τίποτα γύρω μου που να έχει σχέση με πλέξιμο, τώρα ήταν παντού μπροστά μου, με προκαλούσε!


Το μήνυμα από το σύμπαν ήταν σαφέστατο! Είχε έρθει πια η στιγμή να μάθω να πλέκω! Το σπίτι γέμισε εκτυπωμένα σχέδια, οδηγίες και χρωματιστά κουβάρια. Και αφού δοκίμασα, ξήλωσα και ξαναέπλεξα πολλές πλέξεις και νήματα και έκανα πολλά δείγματα,  άρχισα να βγάζω τα πρώτα ολοκληρωμένα μικροπραγματάκια όπως πορτοφολάκια, τσαντάκια, καπελάκια μέχρι και μια κουβερτούλα βρεφική για να αγκαλιάζει και να ζεσταίνει τον μπέμπη της Μάχης τον Χειμώνα που έρχεται! 


Φυσικά πάνω στον ενθουσιασμό μου, πολλά από αυτά που έπλεξα τα χάρισα και ..... ξέχασα να τα φωτογραφίσω !!! 








Τώρα πλέκω πολλά – πολλά τετραγωνάκια (motifs) που θα τα ενώσω και θα γίνουν μια κουβέρτα για την κόρη μου. Θα σας την δείξω όταν θα έχει προχωρήσει αρκετά και όταν θα τελειώσει.











Επειδή όμως η κουβέρτα είναι πολύ δουλειά και θα πάρει αρκετό καιρό όταν βαριέμαι τα τετράγωνα, πλέκω ενδιάμεσα κάτι μικρό, όπως ένα καπέλο για την μικρή μου ασορτί με ένα καλοκαιρινό μπλουζάκι και τώρα που άρχισαν οι ψύχρες, ήδη έχω βρει σχέδια για κασκόλ και σκουφιά χειμωνιάτικα.








Λοιπόν;  Εσείς πότε θα αρχίσετε το πλέξιμο;;;;;;;;;;;;;;;;; Προσοχή! Είναι απίστευτα εθιστικό και απόλυτα ψυχοθεραπευτικό! …….. Άντε, ακόμα το σκέφτεστε ;;;;;;;;;;;;; 

υ.γ. Εϊ εσείς οι σούπερ πλέκτριες εκεί έξω, μην γελάτε που καμαρώνω για τα πλεκτά μου ε; Μην ξεχνάτε πως είναι τα πρώτα μου εργόχειρα !

44 σχόλια:

  1. Βλέποντας κανείς μόνο τις φωτογραφίες, νομίζει ότι είσαι επαγγελματίας πλέκτρια :) Είσαι μεγάλο ταλέντο. Ποιος να το φανταζόταν ότι έχεις λιγότερο από χρόνο που ασχολείσαι με το σπορ. Μπράβο Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ασπασία μου! Επαγγελματία δεν με λες, αλλά έναν εθισμό τον έχω πάθει!

      Διαγραφή
  2. Τι είπες τώρα!!!! Εσύ παιδί μου έγινες πρώτης τάξεως πλέκτρια!!! Εμένα προσπάθησαν να με μάθουν βελονάκι και πλέξιμο με βελόνες στα νιάτα μου, αλλά παιδί μου....ανεπίδεκτη! Λοιπόν, μήπως να το δεις σοβαρά; Θα γίνω πελάτισσα σου λέω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βελονάκι το λάτρεψα! Βελόνες τώρα αρχίζω. Και έτσι που πηγαίνει η δουλειά στο γραφείο, μπορεί σε λίγο καιρό να τα βροντήξω και να ασχοληθώ σοβαρά με το πλέξιμο!

      Διαγραφή
  3. Μπράβο σου!
    Έχεις δίκιο το πλέξιμο είναι ψυχοθεραπευτικό !
    Περιμένουμε λοιπό την συνέχεια :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα την δείτε τη συνέχεια! Βέβαια, μου χρειάζεται να έχει η μέρα μερικές ώρες παραπάνω, γιατί δεν μου φτάνουν!

      Διαγραφή
  4. εγώ πλέκω λίγο Μαράκι μου..αλλά με τον μικρό το έχω αφήσει λίγο.. Κι εγώ από το internet έμαθα.. Θέλω σαν τρελή να μάθω βελονάκι αλλά νομίζω οτι είμαι ανεπίδεκτη μαθήσεως.. Μάλλον θα περάσω από της Έλενας να ρίξω μια ματιά..χαχα.. φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίδα μου κι εγώ ήθελα εδώ και χρόνια να μάθω, αλλά όσο τα παιδιά ήταν μικρά, δεν είχα χρόνο. Τώρα που έφτασαν 10 ο μεγάλος και 7 η μικρή τα κατάφερα και πάλι πιέζομαι από θέμα χρόνου.

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Κι εγώ καμαρώνω για εσάς. Και πολύ κουκουβαγίζω που είσαστε φίλες μου και κάνετε τόσο υπέροχα πράγματα!

      Διαγραφή
  6. Βλέπω καινούργιο look! Βλέπω θαυμαστά πλεκτά λουλούδια! Συγχαρητήρια και από εδω! Φιλιά βιαστικά ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Μαρώ μου! Φιλιά πολλά και γλυκά και σε εσένα!

      Διαγραφή
  7. 彡♡♡♫° ·.
    Que bacana! Seus trabalhos estão muito bonitos!!!
    Bom domingo! Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    ¸.•°♡♡♫° ·.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαράκι σου έχουμε πει ότι φτιάχνεις πολύ όμορφα πραγματάκια με το μαγικό σου βελονάκι! Σου εύχομαι πολλές νέες δημιουργίες. Άντε γιατί πλησιάζει και ο χειμώνας!!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίνα μου ευχαριστώ πολύ - πολύ ! Ναι, το πλέξιμο είναι ιδανικό τώρα τον χειμώνα.
      Φιλιά πολλά - πολλά !

      Διαγραφή
  9. Πάντως εμείς που έχουμε δει από κοντά τη δουλειά σου, πιστοποιούμε το πόσο προσεγμένη και καλόγουστη είναι. Φαίνεται πως αγαπάς το πλέξιμο Μαράκι και σου ταιριάζει απόλυτα. Να το συνεχίσεις και σου εύχομαι να το εξελίξεις σε επάγγελμα!!!
    Και όσον αφορά στην τελευταία σου ερώτηση, όχι φιλενάδα, πλέξε εσύ για μένα!!! Εγώ θα σπάσω τις βελόνες από την αγαρμποσύνη μου:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου, φιλενάδα μου σ' ευχαριστώ! Μακάρι να μπορούσα να το εξελίξω σε επάγγελμα και να σηκωθώ να φύγω από εκεί που είμαι τώρα! Και αν επιμένεις να μην μάθεις, δεν πειράζει! Ζήτα μου να σου πλέξω ότι θέλεις!

      Διαγραφή
  10. Νεραιδούλα μου ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Καλη συνέχεια με το βελονάκι, θέλουμε να δούμε πολλές δημιουργίες! Δε θα ήταν ωραίο να πλέκαμε ακόμα στις παρέες μας οπως τον παλιό καιρό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενα θα μου άρεσε πάρα πολύ! Αλλά ακόμα και διαδικτυακά μια χαρά τα καταφέρνουμε! Με τα τετράγωνα που δείχνεις στο blog σου βήμα προς βήμα, φτιάχνω την κουβέρτα, αλλά με ένα νήμα που κάνει ντεγκραντέ στο χρώμα και όχι με πολλά διαφορετικά νήματα.

      Διαγραφή
  11. Κι εγώ έτσι την πάτησα με το βελονάκι, όπως εσύ!!! Τώρα είμαι για τα καλά εθισμένη και μαθαίνω και πλέξιμο με βελόνες. Είναι όντως ψυχοθεραπευτικό το πλέξιμο, σε ηρεμεί.
    Τα εργόχειρά σου είναι τέλεια, προσεγμένα και καλόγουστα, δείχνουν ... επαγγελματία ερασιτέχνη χεχε...
    Καλή συνέχεια στα πλεκτοδημιουργήματα.
    Στην πρώτη ευκαιρία, έλα από το blogοσπιτάκι μου, να παραλάβεις ένα βραβειάκι. Φιλάκιαααα.
    http://plektokoritso.blogspot.gr/2013/10/unpaixtable.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααααααααααα ευχαριστώ, πλεκτοκόριτσο, ευχαριστώ πολύ! Ετσι την πατάς. Και μετά δεν ξεκολλάς με τίποτα! Εχω πλέξει σε παραλίες, σε πάρκα, στο μπαλέτο όσο περιμένω να τελειώσει η μικρή, σχεδόν παντού! Ερχομαι να πάρω το βραβείο μου βεβαίως - βεβαίως.

      Διαγραφή
  12. Καλά ότι είσαι χρυσοχέρα φαίνεται:
    Το πρώτο και το δεύτερο δίχρωμο τριανταφυλλάκι είναι πανέμορφα! Αλήθεια ήταν τα πρώτα σου;
    Μπράβο βρε Μαράκι μου πόσο χαίρομαι που έχω τόσο ταλαντούχα φιλενάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά. Αν αυτά είναι από τα πρώτα σου πλεκτά, τι έχουμε να περιμένουμε στην πορεία... ;
    Το μπλουζάκι με το καπέλο είναι τέλεια. Μπράβο. Καλή συνέχεια με πολλή πολλή έμπνευση.
    Και μη ξεχάσεις να μας τα δείξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαρία μου, ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στη σελίδα μου. Με κολακεύει ιδιαίτερα το γεγονός ότι, μέσα από τις αναρτήσεις μου, έχω συνεισφέρει στην απόφαση σου να ασχοληθείς με το βελονάκι.
    Η έμπειρη ματιά μου στα έργα σου μου λέει ότι, αν "κλέψεις" χρόνο από τον ύπνο σου (αργά το βράδυ είναι η καλύτερη ώρα) τότε θα μας πλημμυρίσεις με υπέροχες δημιουργίες.
    Ακόμα έχω σε εκκρεμότητα στα μέιλ μου την απάντηση για το πόντσο, ελπίζω αυτό να είναι το επόμενο project σου, πάντα στη διάθεση σου τώρα που αρχίζω να τακτοποιούμαι στο νέο μου σπίτι, άλλωστε με το internet ένα κλικ απόσταση είμαστε.
    Καλή συνέχεια και Happy Crochet!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή αρχή κυρά νεοπλέκτρα!!!! Καλώς σε βρίσκω!!! Είμαι και εγώ μία από αυτές...τις κυρ-πλέκτρες ντε....!!!! Μ'ένα μικρό διάλειμμα αυτή την περίοδο επειδή βάφω, ανακαινίζω, φτιάχνω ντουλάπες, στρώνω χαλιά και γενικά τα κάνω ΟΛΑ και συμφέρω!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι εγώ με το βελονάκι έτσι την πάτησα! Το πρόβλημα μου είναι ότι έμαθα όλες τις ορολογίες στα αγγλικά και τώρα προσπαθώ να τα μάθω και στα ελληνικά. Είναι αγχολυτικό, Αν μπορούσα όλο το σπίτι να έχει παντού πλεκτά θα το έκανα! πολύ όμορφα όλα όσα έχετε φτιάξει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

έλαααα, γράψε κάτιιιιιι κλικ κλικ κλικ κλικ ........