Δευτέρα 29 Απριλίου 2013

Κουλουράκια της Γιαγιάς Στάσας και Μάης για την Πρωτομαγιά!

Βρε τι πάθαμε φέτος! Μεγάλη Εβδομάδα και Πρωτομαγιά μαζί! Και τι να πρωτοκάνω η εργαζόμενη-μάνα-νοικοκυρά-νονά-blogger;;;;;;;;;;;; (η σειρά που έχουν γραφτεί είναι τυχαία....). Έπρεπε να βάλω ένα πρόγραμμα, για να τα προλάβω ΟΛΑ!

Αρχικά αποφάσισα να φτιάξω τα κουλουράκια και τα τσουρέκια μου (γιατί για εμένα, δεν νοείται Πάσχα χωρίς να μυρίσει το σπίτι τσουρέκι και κουλούρι σπιτικό) το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, για να έχω την Μεγάλη Εβδομάδα ελευθερη για όλες τις άλλες υποχρεώσεις!

Έφτιαξα λοιπόν τα κουλουράκια μου, το Σάββατο του Λαζάρου. Φυσικά τίμησα την συνταγή της αγαπημένης μου γιαγιάκας που δεν την αλλάζω με τίποτα! Εκτός του ότι είναι τα πιο ωραία πασχαλινά κουλουράκια που έχω φάει, φτιάχνοντας την δική της συνταγή, την νιώθω λίγο κοντά μου αυτές τις ημέρες. Ισως γι' αυτό μου αρέσουν τόσο πολύ, γιατί μυρίζουν γιαγιά!

Η δόση είναι μεγάλη, γιατί πάντα στην οικογένεια ήμασταν πολλά άτομα και άρεσαν σε όλους. Με αυτά τα υλικά, βγαίνουν 5 λαμαρινάκια του φούρνου, εσείς εάν σας φαίνονται πολλά, μπορείτε να φτιάξετε μισή δόση.

(Θυμάμαι, όταν ήμουν μικρή, η μάνα μου πήγαινε στον φούρνο της γειτονιάς και ζητούσε λαμαρίνες για να βάλει τα καλούδια που θα έφτιαχνε, για να τα πάει εκεί για ψήσιμο, γιατί ο φούρνος του σπιτιού ήταν μικρός και δεν χωρούσαν μεγάλα ταψιά. Έφτιαχνε και διπλές δόσεις από γλυκίσματα, για να μοιράσει σε θείους - θείες, πεθερικά κ.λπ, οπότε χρειαζόταν ..... επαγγελματικό φούρνο! Δεν θα ξεχάσω πως πηγαινοέφερνε τις γεμάτες λαμαρίνες όλη μέρα πέρα δώθε ..... Τι κουράγια αυτή η γυναίκα Θεέ μου... Ξεκινούσε στις 5.30 το πρωί και τελείωνε το απόγευμα!)


Σας γράφω τα υλικά με την σειρά που θα τα χρησιμοποιήσετε:

800 γραμμάρια βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
(400 γραμμάρια μινερβίνη και 400 Lurpak για περισσότερο άρωμα).

800 γραμμάρια ζάχαρη

1 κρασοπότηρο κονιάκ

1 κουταλάκι του γλυκού σόδα
2 ποτήρια του νερού χυμό πορτοκάλι

2.500 γραμμάρια αλεύρι

1 αυγό για το άλειμμα
1 φακελάκι σουσάμι

------------------------------------------
Χτυπάτε στο μίξερ πολύ καλά το βούτυρο με την ζάχαρη, να ασπρίσουν και να γίνουν σαν κρέμα.
Ρίχνετε το κονιάκ και ξαναχτυπάτε να ανακατευτούν καλά.
Ρίχνετε την σόδα και από πάνω τον χυμό πορτοκάλι. Οταν ο χυμός έρθει σε επαφή με την σόδα, αφρίζει.

Χτυπάτε πάλι καλά και ρίχνετε το αλεύρι. Πρώτα τα 2 κιλά, ζυμώνετε και μετά λίγο - λίγο μέχρι να φτάσει η ζύμη να μην κολλάει στα χέρια. Μπορεί να μην πάρει και τα 2.500 γρ., εξαρτάται από το αλεύρι. Εμένα φέτος μου πήρε 2.200 γρ.

Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 180 βαθμούς.

Ζυμώνετε λίγο ακόμα και αρχίζετε να πλάθετε σε ότι σχήμα και μέγεθος θέλετε. Εγώ τα έπλασα σε τρια μεγέθη, (δυο ταψάκια με πιο μεγάλα για να βουτάνε τα παιδιά στο γάλα, ενα ταψάκι με λίγο πιο μικρά για το τσιμπλόγημα και τις .... υπογλυκαιμίες (!) και δυο ταψάκια με μικρά, ότι πρέπει για τον καφέ!).

Τα βάζετε σε ταψάκι, όχι πολύ κοντά μεταξύ τους, γιατί φουσκώνουν λίγο, τα αλείφετε με αυγό και τους ρίχνετε λίγο σουσάμι.

Τοποθετείτε το ταψάκι στην μεσαία θέση στον φούρνο και τα ψήνετε στους 180 βαθμούς, στις αντιστάσεις, για 35 λεπτά ή μέχρι να αποκτήσουν ένα όμορφο ροδοψημένο χρώμα. Εάν σας "απλώνουν" ανεβάστε λίγο την θερμοκρασία στον φούρνο σας. 

---------------------------------------
* Τσουρέκια έφτιαξα την Κυριακή των Βαϊων. Μου αρέσει να δοκιμάζω κάθε χρόνο και άλλη συνταγή. Φέτος έφτιαξα ΑΥΤΟ που βρήκα στις "ΦΗΜΕΣ". Εγινε πολύ καλό, μυρωδάτο, μαστιχωτό, ελαφρύ. Μόνο που η συνταγή έλεγε πως σε 2 ώρες φουσκώνουν και τα δικά μου τα άφησα 5 ώρες (πήγα και θέατρο τα παιδιά ενδιάμεσα αμεεεεεεεεεε.....!!!!). Κατά τα άλλα, έγινε τέλειο! Με αυτή τη συνταγή, έγιναν 4 μεγάλες κοτσίδες και 4 μικρά στρογγυλά τσουρέκια!
--------------------------------

Και ερχόμαστε στην Πρωτομαγιά που πέφτει Μεγάλη Τετάρτη! Σκέφτηκα να φτιάξω τον Μάη από σήμερα Μεγάλη Δευτέρα, για να σας τον δείξω και αν σας αρέσει, να έχετε το περιθώριο να βρείτε τα υλικά και να μπορείτε να τον φτιάξετε! Νομίζω πως είμαι η μοναδική που έφτιαξε "Μάη" στις 29 Απριλίου! Να σας πω την αλήθεια (και μην γελάτε, σας βλέπω ε;;;;) τον έβαλα στο ψυγείο (!) στην φρουτολεκάνη και θα τον κρεμάσω στο μπαλκόνι αύριο το βράδυ που θα είναι η παραμονή της Πρωτομαγιάς.

(και κάπως έτσι, ήρθε η Άνοιξη στο σπίτι μας, με πιζάμες και φρεσκολουσμένα μαλλιά!)
Είναι πολύ εύκολος και είναι ο ιδανικός "Μάης" για τα παιδιά της πόλης, που δεν μπορούν να βγουν στην εξοχή και να βρουν λουλούδια.

Χρειάστηκα:

3 μπουκέτα με χρυσάνθεμα από το ανθοπωλείο (περίπου 11 ευρώ) . Γίνεται εξίσου όμορφος και με απλές, ταπεινές μαργαρίτες που θα μαζέψουν όσοι βγουν στο βουνό ή .... στο διπλανό οικόπεδο.....

80 εκατοστά σύρμα (μπορείτε να ζητήσετε και από το ανθοπωλείο να σας δώσουν 2-3 συρματάκια που χρησιμοποιούν για να στηρίζουν τους μίσχους από τα λουλούδια, και να τα ενώσετε μεταξύ τους, στρίβοντάς τα στις άκρες)

3 μέτρα χοντρή κλωστή χωρισμένη σε 3 ίσα κομμάτια (για κέντημα ή αυτές που πλέκουμε με βελονάκι)

1 χοντρή βελόνα με στρογγυλή μύτη

κορδέλες

--------------------------


  • Κόβετε τα λουλούδια από τα κοτσάνια με ψαλίδι, αφήνοντας περίπου 4 χιλιοστά κοτσάνι σε κάθε λουλούδι.

  • Κόβετε την κλωστή σε τρια μέρη, περίπου ένα μέτρο το καθένα.

  • Περνάτε με την βελόνα την κλωστή, μέσα από το κοτσάνι σε κάθε λουλούδι, από πίσω προς τα εμπρός. Δεν τα βάζετε πολύ κοντά μεταξύ τους, ούτε πολύ αραιά. Ισα - Ισα να μην φαίνεται η κλωστή ενδιάμεσα.  Αφήνετε και από τις δυο πλευρές της κλωστής, περίπου 10 εκατοστά κλωστή.

  • Σχηματίζετε με αυτόν τον τρόπο τρεις αλυσίδες.

  • Δένετε την άκρη της λουλουδένιας αλυσίδας στην άκρη του σύρματος.

  • Τυλίγετε την αλυσίδα γύρω από το σύρμα αφήνοντας 5 περίπου εκατοστά σύρμα σε κάθε πλευρά. 

  • Το ίδιο κάνετε και για τις τρεις αλυσίδες.

  • Στερεώνετε ενδιάμεσα όπου ξετυλίγεται, δένοντας φιόγκους με τις κορδέλες.

  • Ενώνετε τις δυο άκρες από το σύρμα.

Και του χρόνου!

29 σχόλια:

  1. Και εγώ σήμερα έφτιαξα κουλουράκια και τσουρέκι . Κουράστηκα αλλά άξιζε τον κόπο. Καλό Πάσχα να έχεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και του χρόνου να είσαι καλά να ξαναφτιάξεις! Τα έβαλες στο blog? Έρχομαι να πάρω μυρωδιά! Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  2. Μαράκι, μα τι προκομμένο κορίτσι που είσαι!?!
    Καλά τα κουλουράκια και τα τσουρέκια, αλλά και Μάη από τώρα?! Ειλικρινά, σε χαίρομαι!!!
    Θα την δοκιμάσω την συνταγή σου, αλλά του χρόνου!! χεχε Φέτος θα φάμε της μαμάς και της πεθεράς!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστασία μου τον Μάη τον έφτιαξα νωρίτερα για να σας τον δείξω (είδες βρε τι κάνω για εσάς;;;;;). Κουλουράκια αν είχα κι εγώ από τις γιαγιάδες, μπορεί και να μην έφτιαχνα! Καλή Πρωτομαγιά και Καλό Πάσχα!

      Διαγραφή
  3. Ααααα ένεκα προνομίου φιλίας, είχα τη συνταγή της γιαγιάς Στάσας και έφτιαξα αυτά τα πανεύκολα κ γευστικά κουλουράκια χτες!!! Είχα και τη βοήθεια τηλεφώνου από σένα (να τα λέμε αυτά) γιατί είμαι και ολίγον βόδι και τελικά έγιναν τέλεια!!!!! Τα υιοθετούμε λοιπόν τη γιαγιακάς σου.
    Τσουρέκια θα φτιάξω μέσα στις επόμενες ημέρες. Για Μάη δεν το βλέπω Μαράκι. Είπαμε να χρυσοχεριάσουμε, αλλά εσύ πήρες φόρα! Θα θαυμάζω τον δικό σου τον τόσο χρωματιστό με τη φατσούλα της Αθηνούλας σου!!! Άντε και του χρόνου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δημητρούλα μου, καλοφάγωτα τα κουλουράκια. Και του χρόνου να είσαι καλά να τα ξαναφτιάξεις! Μάη δεν πειράζει αν δεν φτιάξεις, βγείτε καμιά βόλτα να μαζέψετε μαργαρίτες, βάλτε τις σε ένα βαζάκι και μια χαρά είναι! Εγώ έχω τα νεύρα μου με την δουλειά και κάπου πρέπει να εκτονωθώ!!!

      Διαγραφή
  4. Καλά έεεεε?! μιλαμε για νοικοκυρά και οργάνωση τώρα, οχι αστεία! τι να πρωτοσχολιασω τωρα;; τη συνταγη για τα κουλουρακια θα την φτιαξω, σημειωσα ηδη τα υλικα, για τα τσουρεκια ενεκα και της δικης μου καταστασης δεν στελνεις και κανενα κατα δω μερια? για την Πρωτομαγια αφου μεταφερθηκε εγω θα την γιορτασω μεταφερμενη, και θα παω στα λιβαδια να μαζεψω άνθη, αμ πως!
    Καλό Πάσχα να έχουμε Μαράκι μου με υγεία!

    Χρυσοχέρα μου εσύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαχούλα είπαμε! Μας χωρίζει ένα παγωτό δρόμος (δεν καπνίζουμε για να πούμε "ένα τσιγάρο δρόμος"! Κανόνισε εσύ και βάλε μια φωνή να έρθω! Εγώ θα γιορτάσω την Πρωτομαγιά κανονικά και στις 7 του μήνα δουλεύω! Καλή Πρωτομαγιά και Καλή Ανάσταση κοριτσάκι μου!

      Διαγραφή
  5. αυτά να τα βλέπουν και μερικές μερικές...(για μένα μιλάω) που όλο το αναβάλλουν και στο τέλος θα έρθει η Μ.Πέμπτη και δε θα προλαβαίνουν!!!Μπράβο κορίτσια! Γεια στα χέρια σου!!! και Καλό Πάσχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερινάκι όλες τις προηγούμενες χρονιές και εγώ έτρεχα και δεν έφτανα! Φέτος δεν ξέρω πως, τα οργάνωσα όλα πολύ νωρίς ! Την Μεγάλη Πέμπτη θα βάψω τα αυγά και φέτος λέω να δοκιμάσω με παντζάρι τα μισά και με κλωστές τα άλλα μισά! Αν πετύχουν θα σας τα δείξω!

      Διαγραφή
  6. Tί ωραίος Μάης!
    Και του χρόνου!
    Κι εγώ υποσχέθηκα στ' αστροπελέκια να βγούμε το απόγευμα να βρούμε λουλούδια για να φτιάξουμε Μάη, αλλά ούσα από τις 3,30 το ξημέρωμα μέχρι τις 2,οο το μεσημέρι στη δουλειά και μετά εδώ να σιδερώνω μέχρι πριν από λίγο, δεν ξέρω πώς θα βρω την αντοχή να πιάσω τον Μάη...
    Θα δείξει.. :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζίνα μου σ' ευχαριστώ! Αν δούλευα κι εγώ τέτοιες ώρες, δεν ξέρω αν είχα κουράγιο να πιάσω Μάη! Ε, αν δεν τα καταφέρετε σήμερα, μπορεί να το πετύχετε την Τρίτη που μεταφέρεται η αργία! Σε κάθε περίπτωση, καλή Πρωτομαγιά και Καλή Ανάσταση σε εσένα και την υπέροχη οικογένειά σου!

      Διαγραφή
  7. 5 λαμαρίνες; Τόσες έκανες δηλαδή; Φουλ στο κουλούρι δηλαδή!
    Το στεφάνι σου φανταστικό! Ελπίζω να καταφέρουμε να φτιάξουμε κι εμείς! Και μας έδωσες και οδηγίες! Καλέ, τι είσαι εσύ;;; Παιδί μάλαμα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πες τα Βέρα, πες τα γιατί κάτι ψυχές δεν με εκτιμούν καθόλου!!!!!!!!!!!!!
      Ναι, πολλά κουλουράκια, αλλά μην ξεχνάς και πόσοι είμαστε!!!!!!!!!!!! Πλάκα, πλάκα, τώρα που το σκέφτομαι, κάθομαι ένα ολόκληρο απόγευμα και φτιάχνω κουλούρια και τελικά εγώ τρώω 3-4 όλα κι όλα!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
  8. Μπράβο σας!! Τσουρέκια, κουλούρια, στεφάνι...όλα τα προλάβατε!!
    Και του χρόνου με υγεία και χαρές εύχομαι...
    Καλή Ανάσταση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ! Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά και να περάσουμε αυτές τις ημέρες με ανθρώπους αγαπημένους, με υγεία και γαλήνη στις ψυχές μας.

      Διαγραφή
  9. Καλωσόρισες! Χαίρομαι που σου αρέσει! Ομως για εμένα δεν είναι η πρώτη φορά που σε βλέπω στην γειτονιά! Κάπου σε έχω ξαναδεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρυσοχέρα μου Μαρία... μα είπα κι εγώ τι νοικοκυροσύνη της έπιασε όλες... πες ότι ζήλεψαν από σένα και από τα κουλουροτσουρεκοστεφάνια σου!!!! Και του χρόνου σε όλη σου την οικογένεια με υγεία!!! Callie by Anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάλη μου πάντα με έναν καλό λόγο! Αύριο ετοιμάζομαι να βάψω τα αυγά με τις κλωστές, σύμφωνα με τις οδηγίες σας! Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα γλυκειά μου
    Και
    Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά !!!
    Πάω να κάνω κανένα τσουρεκάκι.....
    Φιλιά πολλά
    Σόφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό Μήνα να έχουμε Σόφη μου, και καλό Πάσχα. Με το καλό να γιορτάσουμε την Ανάσταση. Καλή επιτυχία στα τσουρεκάκια και θέλουμε φωτογραφία βεβαίως - βεβαίως!

      Διαγραφή
  12. Μαράκι, μην απορείς λοιπόν που σε λέω νοικοκυρά! Είναι τίτλος τιμής, δεν είναι παρατσούκλι! Αν δεν είσαι εσύ χρυσοχέρα, τότε ποιος είναι; Εγώ που θα τα φάω έτοιμα από τη μαμά μου;
    Αν περισσέψει κανένα κουλουράκι, φέρε μας στην επόμενη συνάντηση να τα δοκιμάσουμε ;)

    Φιλάκια! Και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασπασία μου γλυκειά σ' ευχαριστώ πολύ! Καλά είναι και τα έτοιμα από τις γιαγιάδες, μια χαρά είναι. Αλλά η πεθερά μου δεν ζει και η μαμά μου δεν μπορεί πια να φτιάξει κουλουράκια! Οπότε για να μην πάρουμε από τον φούρνο και για να μυρίσει λίγο το σπίτι, τα φτιάχνω εγώ (και παίζουν και τα παιδιά με το ζυμάρι!).
      Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

      Υ.Γ. Αν θέλετε να δοκιμάσετε κουλουράκι από τα δικά μου, κανονίστε σύντομα την επόμενη συνάντηση, για να προλάβετε!!!!!!!!! χχαχαχαχ

      Διαγραφή
  13. Καλή Πρωτομαγιά Μαρία μου!! Μα πως τα προλαβαίνεις όλα;; Μπράβο και του χρόνου!! Νοστιμότατα φαίνονται και το στεφανάκι πολύ όμορφο αλλά η κορούλα σου ακόμα πιο πανέμορφη!! Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ όμορφα όλα
    Καλό μήνα και Καλό Πάσχα
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό μήνα Μαράκι, συγχαρητήρια για όλα και να έχουμε Καλήν Ανάσταση! Φιλιά σε όλη την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Και του χρόνου Μαρία μου! Κουλουράκια, στεφάνι, όλα όμορφα. Και η κορούλα σου, μια κουκλίτσα! Εμείς στεφάνι δεν φτιάξαμε φέτος. Καλό Πάσχα σου εύχομαι, με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή Ανάσταση εύχομαι και αύριο να περάσετε υπέροχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Υπέροχα τα κουλουράκια της γιαγιάς! Όποιος τα έχει δοκιμάσει έχει ξετρελαθεί!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

έλαααα, γράψε κάτιιιιιι κλικ κλικ κλικ κλικ ........