Κάποιες μέρες ξεκινάνε καλά και καταλήγουν ζόρικα. Κάποιες άλλες, ξεκινάνε ζόρικα και .... συνεχίζουν να μας ζορίζουν μέχρι το τέλος! Κάποιες ξεκινάνε ζόρικα και έχουν ευτυχές τέλος. Σήμερα, ήταν μια από αυτές. Το πρωί στο γραφείο υπήρχε πολύ πίεση που συνέχισε μέχρι το σχόλασμα. Μετά, έκανα μισή ώρα να βρω να παρκάρω. Μετά δεν είχα καμία όρεξη να μαζέψω το σπίτι, τα παιδιά συνέχεια τσακωνόντουσταν και είχαμε κάθε πέντε λεπτά το γνωστό "Μαμααααααααααα....... η Αθηνά μου έσκισε την ζωγραφιά". "Μαμααααααααααααα (πάντα "Μαμά", ποτέ "Μπαμπά"), ο Βαγγέλης μου πέταξε το αρκουδάκι".
Και φτάσαμε στην ώρα του διαβάσματος. Ο Βασίλης θα βοηθούσε τον Βαγγέλη και εγώ θα καθόμουν με την Αθηνά. Έμαθε την ορθογραφία της, έκανε την αντιγραφή της και ήρθε η στιγμή της φωτοτυπίας! Μαθηματικά. Πρόσθεση και αφαίρεση. "Με πάτημα στο δέκα"! Πως είπατε; Τι είναι αυτό; Ααααααααααααα δεν ξέρετε; Ε να σας πω! Είναι ο φοβερός και τρομερός τρόπος, που μαθαίνουν τα πρωτάκια πρόσθεση!
Για να καταλάβετε, τα ΠΡΩΤΑΚΙΑ πρέπει να μάθουν πως
7 + 5 = 7 + 3 (για να φτάσουμε στο 10) + 2 (που έμειναν από τα 5). Αυτό λέγεται "πρόσθεση με πάτημα στο δέκα". Πως το εξηγείς όλο αυτό σε ένα παιδάκι 6 χρονών;
Από την μια του λες να προσθέσει 7 + 5 και από την άλλη να χωρίσει το 5 σε .... σε τι; Πρέπει να βρει, πόσα θα πάρουμε από τα 5, για να προσθέσουμε στο 7 και να συμπληρωθούν 10 και μετά, πόσα έμειναν από τα 5 για να τα προσθέσουμε και αυτά στα 10. Τρέχα γύρευε....
Το καταλάβατε; Σας μπέρδεψα; Μην ξεχνάτε, όλο αυτό πρέπει να το κάνει ένα εξάχρονο..
Παρόλο λοιπόν που στο δικό μας πρωτάκι αρέσουν τα μαθηματικά, εδώ τα βρήκε μπαστούνια. Ξέχασε πόσα έχουμε να προσθέσουμε, που τα προσθέτουμε, γιατί τα χωρίζουμε και πως τα χωρίζουμε. Μέτραγε με το μυαλό, μέτραγε με τα δάχτυλα, κάπου τα έβρισκε, κάπου τα έχανε! Στο τέλος, έβαλε τα κλάματα! Και εκεί που εγώ εξηγούσα και η Αθηνά έκλαιγε, ήρθε ο αδερφός της και της είπε: "Αθηνούλα, ξέρεις πως γίνεται αυτό; Κάνεις έτσι κι έτσι" και της το εξήγησε και ..... το κατάλαβε! Θες που ο Βαγγέλης της το είπε όπως του το έχει δείξει η δασκάλα, θες που είναι πιο κοντά ηλικιακά, το μυστήριο λύθηκε και η Αθηνά ξαναχαμογέλασε!
Κι εγώ χαμογέλασα ! Όχι τόσο που η μικρή επιτέλους κατάλαβε το "Πάτημα στο δέκα", όσο που ο μεγάλος θέλησε να την βοηθήσει. Να της δώσει λύση στο πρόβλημά της.
Μακάρι να είναι έτσι και μεγαλώνοντας. Να βοηθάει ο ένας τον άλλον, να ενδιαφέρεται ο ένας για τον άλλον, να είναι κοντά και .... να κάνει ο ένας τον άλλον να χαμογελάει!
Καλό σας βράδυ
Αδερφάκια μου γλυκά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ εγώ μπερδεύτηκα..βλέπω τιτλο πατημα στο δεκα λέω τι είναι αυτό;;; Εχω να τραβήξω η δόλια μάνα..
Άσε Γεωργία, άσε! Από την μια η μικρή με την πρόσθεση, από την άλλη ο μεγάλος με την διαίρεση και την προπαίδεια, όλο μαθηματικά κάνω! Που να φτάσουμε Γυμνάσιο και να αρχίσουν και τα Αρχαία!
ΔιαγραφήΞέρεις κάτι ρε Μαρία? Οι δικές μου τσακώνονται πολύ. Θες η διαφορά ηλικίας, πάντως είναι κάτι που με στεναχωρεί. Όμως παρά τους τσακωμούς τους, συμβαίνει και πολύ τακτικά αυτό που μόλις περιέγραψες. Όταν η μικρή δεν καταλαβαίνει κάτι, η μεγάλη της το εξηγεί. Έτσι απλά! Μακάρι και εγώ μακάρι λέω! Καλό βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίνα και τα δικά μας τσακώνονται. Συνέχεια! Αλλά λες και είναι όρος στην σχέση τους .... δέχονται τους τσακωμούς και το πείραγμα μόνο μεταξύ τους! Αν μαλώσω την μικρή, στεναχωριέται ο μεγάλος και το αντίθετο! Υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον.
ΔιαγραφήΚαλό βράδυ και υπομονή.... 4 μέρες είναι, θα περάσουν ! (ξέρεις εσύ!)
Πολύ μου άρεσε η ιστορία της σημερινής σου μέρας! Εμένα πάλι η ημέρα ξεκίνησε καλά και τελείωσε ζόρικα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί κοριτσάκι μου; Ποιος σε πείραξε να έρθω εκεί να τον πιάσω από το αυτί! Τι είναι η απόσταση; Ένα "τσουπ" κι έφτασα!
Διαγραφήτι καλα που έχει το μεγάλο αδερφό να της εξηγεί!!! Κι εγώ έτσι βοηθούσα τον αδερφό μου!! Και παρεπιπτόντως
ΑπάντησηΔιαγραφή..τι βλακειες μαθαίνουν στα παιδιά!! Ακου πάτημα του10!! Τον υπουργό παιδείας να πατησουμε καλύτερα...καλο βράδυ.φιλιά
Τι καλή μεγάλη αδελφή! Μπράβο Ελπίδα! Οσο για τον υπουργό παιδείας, νομίζω πως θα πρέπει να τον αφήσουμε για κανένα μήνα μέσα σε μια αίθουσα με πρωτάκια, μπας και καταλάβει κάτι!
ΔιαγραφήΠρωτάκι έχεις κι εσύ?Κι εμείς τα ίδια και τα περάσαμε αυτά που λες.Αλλά πριν κάνουμε το πάτημα στην δεκάδα είχαμε μάθει όλους τους συνδιασμούς του 2,3,4,5 κτλ.και μας ήρθε πιο εύκολο.Κάνε υπομονή γιατί το ίδιο θα κάνετε και με την αφαίρεση που μπερδεύει περισσότερο...να μην σου πω ότι εμείς είμαστε είδη στην προπαίδεια......Κάναμε εμείς προπαίδεια στην πρώτη δημοτικού και δεν το θυμάμαι??????Υπομονήηηηηηη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ,σε φιλώ!
Λαμπρινή μου, πρωτάκι και τριτάκι. Α καλά, με την προπαίδεια σας έχω κολπάκι που την μαθαίνουν πιο εύκολα! Σε λίγες μέρες θα γράψω ανάρτηση!
ΔιαγραφήΕίδες τα αδερφάκια; Μπράβο του Βαγγελάκη, είδες που σκέφτηκε να βοηθήσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε πάτημα στο 10; Πραγματικά πιο πολύπλοκο μου φαίνεται!
Άσε ρε Βέρα, τα είδα όλα! Και έκλαιγε η φουκαριάρα που μπερδευόταν! Και η δασκάλα της: "Καθήστε κάθε απόγευμα από μια ωρίτσα να κάνετε προσθέσεις". Άσε μας κουκλίτσα μου, που θα στήσω το παιδί στον τοίχο για μια ώρα! Θα της δώσω κομπιουτεράκι!
ΔιαγραφήΠωπω, αν μου το έλεγαν έτσι όταν πήγαινα πρώτη, δεν υπήρχε περίπτωση να το καταλάβω! Άκου πάτημα στο 10! Σημασία έχει ότι η αδελφική αγάπη νίκησε τα περίεργα της ελληνικής παιδείας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε έτσι όπως το είπες! αχχαχαχχχ
ΔιαγραφήΤα μικρά έχουν πάντα τρόπο να σε βγάζουν από αδιέξοδα και σε χαροποιούν... τόσο εύκολα και τόσο απλά! Να τα χαίρεσαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα!
Ευχαριστώ κορίτσια! αχ εγώ το λέω, πως τα παιδιά θα μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο! Με τους μεγάλους..... προκόψαμε! Τόπο στα νιάτα!
ΔιαγραφήAφού είναι έτσι τώρα που είναι μικρά, έτσι θα συνεχίσουν να είσαι σίγουρη, να μου τα φιλήσεις :))
ΑπάντησηΔιαγραφήΤζίνα μου, πάω τώρα να τους σκάσω από ένα φιλί! Κοιμούνται βέβαια, αλλά θα το καταλάβουν!
ΔιαγραφήΣε λίγο θα βάλουν στο δημοτικό να λύνουν ολοκληρώματα και παραγώγους. Γιατί τα κάνουν τόσο πολύπλοκα; Ποιος ευφυής νους τα σκέφτεται αυτά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, σημασία έχει ότι τα παιδάκια σου επικοινωνούν και αυτό είναι το σημαντικό.
Φιλιά!
Επικοινωνούν και τσακώνονται και σπάνε πλάκα όταν πειράζει ο ένας τον άλλον. Μαζί δεν κάνουν και χώρια δεν μπορούν! Όπως όλα τα αδέρφια!
ΔιαγραφήΦιλιά Ασπασία μου!
Διαβάζοντας την ανάρτηση σου σκέφτηκα τι μας περιμένει και εμάς με το καλό και αγχώθηκα! Έτσι όπως έχει γίνει το πρόγραμμα σπουδών είναι δύσκολο να εξηγήσεις στα πιτσιρικάκια τη γλώσσα και τα μαθηματικά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλος καλό όλα καλά τουλάχιστον!
Άντε καλέ που αγχώθηκες! Μια χαρά θα τα πάτε! Και η δικιά μας, όταν λένε κάτι καινούργιο ζορίζεται λίγο, αλλά μετά "φυσάει"!
ΔιαγραφήΑχ αυτά τα ντόνατς σου, αχ αυτά τα ντόνατς σου....
Τι παράξενος τρόπος πρόσθεσης είναι αυτός; Δεν πειράζει όμως έγινε αφορμή για αδερφική αλληλεγγύη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ ναι! Η αδερφική αγάπη όλα τα νικάει! Ακόμα και την πρόσθεση! αχχαχχχχ
ΔιαγραφήΤι όμορφη ανάρτηση...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικές φορές τ'αδέρφια τα βρίσκουν κι εμείς μένουμε κάγκελο. Όσο για το "πάτημα στο δέκα", το γνωρίζω επειδή έχω κάνει πολύ ολοήμερο παλιότερα έχω βοηθήσει πολλά πρωτάκια και στα μαθηματικά... Δυστυχώς για να το καταλάβουν θέλει υπομονή, και να σκύψεις από πάνω τους με συμπόνοια.
Και πρέπει ο δάσκαλος να είναι μάγος και ταχυδακτυλουργός... Και ο γονιός να είναι κοντά στο παιδί για να αντιλαμβάνεται την πρόοδό του...
Σε φιλώ ;)
Πάντα είμαστε κοντά τους, τα υποστηρίζουμε, τα βοηθάμε, αλλά τα αφήνουμε και μόνα τους να "ζυγίσουν" τις δυνάμεις τους. Απλά, από το να "φάμε" ένα ολόκληρο απόγευμα να εξηγώ κάτι που μπορεί να το λέω με λάθος τρόπο και να τους μπερδέψω, προτιμώ να μην πω τίποτα και να ρωτήσουν την δασκάλα τους την επόμενη μέρα. Έτσι και εκείνη θα έχει εικόνα για το τι έχει καταλάβει το παιδί, και θα το εξηγήσει με τον σωστό τρόπο.
ΔιαγραφήΣου ανταποδίδω τα φιλιά!
Καλησπέρα! Αυτό για το "πάτημα στο δέκα" μου έκανε κι εμένα μεγάλη εντύπωση! Πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε που πηγαίναμε δημοτικό! Θέλω να ψάξω να μάθω σε τι εξυπηρετεί τη διδασκαλία... όντως τα παιδιά έτσι μαθαίνουν ευκολότερα πρόσθεση ή μπερδεύονται περισσότερο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΡε παιδί μου, κι εμείς νοητά την ίδια σκέψη κάνουμε όταν κάνουμε πρόσθεση, αλλά τα μικρά μπερδεύονται! Νομίζω πως τα προχωράνε πολύ γρήγορα. Πράγματα που εμείς τα κάναμε στην Γ' Δημοτικού, τα κάνουν στην Α΄.
ΔιαγραφήΔωσε μου ελπίδες ότι έτσι θα είναι και τα δικά μου τωρα με το καλό που θα έρθει το δευτερο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι βρε, μια χαρά θα είναι! Ε, λίγο μαλλιοτράβηγμα πέφτει, μην φαντάζεσαι πως είμαστε και Αμερικάνικο σήριαλ!
ΔιαγραφήΤα ζω αυτά με τα πατήματα και εγώ λόγω πρωτακίου. Αχ βαχ. Όπως ζω φυσικά και τους καθημερινούς τσακωμούς μεταξύ αδελφών για ψίλου πήδημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή η Αναστασία δεν έχει μεγαλύτερο αδελφό να της τα εξηγήσει, στείλε το Βαγγέλη το γαμπρό για ιδιαίτερα!!!! Θα τον τυλίξουμε νύφη και πεθερά:)))))
Α ρε Δήμητρα, όταν τελείωσα με σχολεία, σχολές και εξετάσεις, ούτε μου περνούσε από το μυαλό πως θα ξαναέρθει κάποια στιγμή στη ζωή μου, που θα περιμένω τον Ιούνιο πως και πως για να σταματήσουν τα διαβάσματα! Να τώρα!
ΔιαγραφήΤι, μόνο τον Βαγγέλη θα σας στείλουμε; Οικογενειακώ θα σας έρθουμε, να γνωριστουν και οι συμπέθεροι!
Καλημέρα Μαρία μου! Πολύ όμορφη ανάρτηση..! Αυτό που έκανε ο γιος σου καταπληκτικό μπράβο στο παιδάκι σου και σε σενα που το μεγάλωσες σωστά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπομονή θέλει πάντως, στα μαθηματικά και εγώ τους παίδευα, ήμουν της θεωρητικής κατεύθυνσης! Δεν θέλει πίεση και όλα θα πάνε καλά! Καλό σαββατοκύριακο φιλάκια πολλά!
δεν μου στέλνεις τον Βαγγέλη να μου το εξηγήσει κι εμένα;; δεν κατάλαβα τίποτα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που έχει σημασία είναι το πως κατέληξε!!
Φιλιά πολλά!
Η περίοδος αυτή σε μαθηματικοεπηρέασε βλέπω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήαχ συμπασχω.μαμα πρωτακιου και εγω και τα εχω δει ολα με το ποσο γρηγορα προχωρανε.και η αφαιρεση με πατημα στη δεκαδα?αλλη σπαζοκεφαλια απο εκει.Τον βαγγελη αν τον νοικιαζεται ενδιαφερομαι.πολυ ωραιο το μπλοκ σου και χαρηκα πολυ που σε βρηκα.
ΑπάντησηΔιαγραφή